I. DEFINICJE UŻYTE W REGULAMINIE
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
III. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
IV. ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie niezbędnych danych osobowych na stronie Sklepu tj.: imię, nazwisko, adres dostawy, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, itp. Złożenie zamówienia poprzez adres e-mail wymaga podania nie tylko danych osobowych, ale również wybranego towaru, tkaniny oraz wszystkich niezbędnych informacji do poprawnej realizacji zamówienia. Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Złożone zamówienie poprzez Sklep Internetowy zostanie automatycznie potwierdzone, natomiast zamówienie złożone poprzez pocztę elektroniczną wymaga potwierdzenia przez Sprzedawcę, powinno to nastąpić w ciągu 2 dni roboczych na podany przez Klienta adres e-mail. Zmiany w zamówieniu lub anulacja jest możliwa do dnia wpłaty całkowitej kwoty za zamówienie na konto Sprzedawcy. Zmiany lub anulacji należy dokonać na adres poczty elektronicznej: biuro@meble-tkaniny.pl W sytuacji braku możliwości potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji z winy Klienta – błędne dane kontaktowe, zamówienie zostanie automatycznie anulowane. Informacja dotycząca całkowitej kwoty zamówienia jest podana w potwierdzeniu zamówienia, natomiast dane do przelewu zostaną przesłane w osobnej wiadomości „Oczekiwanie na płatność przelewem bankowym”, tym samym jest to traktowane jako zawarcie Umowy Sprzedaży Klienta ze Sprzedawcą. Umowa sprzedaży w przypadku zamówienia złożonego poprzez pocztę elektroniczną, zawierana jest w momencie potwierdzenia zwrotnego przez Klienta wiadomości zawierającej wszelkie szczegóły zamówienia. Zawarcie Umowy Sprzedaży pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar. Klient może zamówić towar w tkaninie niestandardowej, kalkulacja takiego zamówienia jest realizowana indywidualnie w zależności od wybranej grupy tkanin. Takie zamówienie ma status „zamówienie specjalne”.
V. CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ DOSTAWA
W sytuacji jeżeli czas realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy ulegnie wydłużeniu, Klient zostanie o tym fakcie poinformowany poprzez wiadomość wysłaną pocztą elektroniczną. Dostawa towaru odbywa się na terytorium RP. Towar dostarczany jest na adres podany w zamówieniu, chyba, że Strony ustalą inaczej. Oferowane są następujące formy dostawy towaru:
Dostawca towaru nie ma obowiązku wniesienia Towaru. Klient powinien zapewnić we własnym zakresie pomoc w celu wniesienia Towaru, chyba, że wykupi usługę wniesienia towaru, jednak konieczna będzie pomoc drugiej osoby. Godziny dostawy Towaru są zależne od wielu czynników i nie ma możliwości dostosowania się do życzeń Klientów. Sprzedawca wraz z Towarem dostarcza dokument zakupu, instrukcję montażu i konserwacji oraz kartę gwarancyjną. Czas dostawy może ulec opóźnieniu, jednak będzie to wynikało z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. Koszt dostawy zawiera: koszty transportu, opakowania oraz kosztów logistycznych. W sytuacji jeżeli koszt dostawy wynosi 0 zł, Klient ponosi koszt tylko samego produktu. W przypadku nie odebrania towaru po wcześniejszym potwierdzeniu przez Klienta szczegółów dostawy (dnia, godziny, itp.) zostanie on obciążony jej kosztami oraz kosztami przesyłki zwrotnej o czym poinformuje Sprzedawca. Punkt ten nie ma zastosowania w przypadku wystąpienia sytuacji losowych lub sytuacji od niego niezależnych, na które nie miał wpływu. Z chwilą wydania towaru Klientowi przejmuje on odpowiedzialność za stan Towaru w sytuacji przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Klient podczas odbioru przesyłki dostarczonej przez firmę kurierską lub transport Sprzedawcy powinien sprawdzić stan otrzymanej przesyłki. W przypadku widocznych uszkodzeń paczki konieczne jest spisanie protokołu w obecności przewoźnika. Brak protokołu może spowodować odrzucenie reklamacji z tytułu uszkodzeń transportowych.
VI. CENY I FORMY PŁATNOŚCI
Towar „zamówienia specjalnego” obowiązuje tylko i wyłącznie płatność przelewem na konto Sprzedawcy. Klient zobowiązany jest dokonać płatności w terminie 7 dni od dnia przyjęcia zamówienia do realizacji. W sytuacji braku płatności w podanym terminie, Sprzedawca może wyznaczyć dodatkowy termin na uregulowanie płatność. Jeżeli Klient nie podejmie stosownych działań, Sprzedawca może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
VII. GWARANCJA I REKLAMACJE
Reklamacji nie podlegają wady, które wynikły z winy Klienta lub Konsumenta. Sprzedawca również nie ponosi odpowiedzialności za pomyłki Klienta przy składaniu zamówień. Klient składający reklamację powinien ją przesłać na adres poczty elektronicznej: biuro@meble-tkaniny.pl i podać następujące informacje: dane osobowe, adres pod którym znajduje się reklamowany Towar, telefon kontaktowy wraz z opisem zidentyfikowanej wady oraz zdjęcia ją obrazujące. Jeżeli przesłane informacje będą niekompletne Sprzedawca przed rozpatrzeniem zgłosi się o uzupełnienie niezbędnych danych. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni od daty otrzymania prawidłowego zgłoszenia. Odpowiedź Sprzedawcy jest kierowana na podany adres poczty elektronicznej, chyba, że Klient wskaże inny sposób kontaktu. Jeżeli Sprzedawca w ciągu podanego powyżej czasu nie ustosunkuje się do roszczenia Klienta uznaje się, że zostało ono zaakceptowane. Uznana reklamacja, w miarę możliwości będzie realizowana na miejscu u Klienta, bądź Konsumenta, natomiast w sytuacji gdy realizacja będzie wymagała zabrania uszkodzonego elementu do naprawy w warunkach fabrycznych, Klient/Konsument powinien wydać element przedstawicielowi Serwisu Producenta. Wybór sposobu usunięcia wady oraz miejsca realizacji naprawy dokonuje Sprzedawca. Jeżeli naprawiony element zostanie zwrócony poprzez firmę transportową, Klient powinien przed odbiorem sprawdzić przesyłkę czy nie posiada jakichkolwiek uszkodzeń. W razie stwierdzenia uchybień prosimy o sporządzenie protokołu reklamacyjnego w obecności Dostawcy. Jeżeli Sprzedawca stwierdzi, że naprawa towaru lub wymiana na nowy nie jest możliwa lub wymaga nadmiernych kosztów, nastąpi anulacja transakcji.
VIII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
W przypadku odstąpienia od umowy na powyższych zasadach Sprzedawca nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszelkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy, z zastrzeżeniem punktu VIII.4 oraz VIII.5. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy sposób oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych dodatkowych kosztów. Towar powinien zostać zwrócony nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Towar powinien zostać bezpiecznie zapakowany i oznaczony w widocznym miejscu napisem „ZWROT”. Bezpośrednie koszty zwrotu ponosi Klient, Sprzedający nie oferuje usługi transportowej. Zwrot środków Klientowi nastąpi w taki sam sposób jakiego użył w przypadku zapłaty za zamówienie, chyba, że Klient wrazi zgodę na inny sposób zwrotu, który nie będzie wymagał poniesienia przez niego dodatkowych kosztów. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi/Konsumentowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności do umów:
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Towaru z oferty „OUTLET” nie można zwrócić.
IX. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Rejestracja w Sklepie i utworzenie Konta umożliwia Klientowi dostęp do niektórych funkcji niedostępnych dla niezarejestrowanych Klientów, m.in. historii zakupów, adresu dostawy itp. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieokreślony. Klient ma prawo rozwiązać umowę bez podania przyczyny, ze skutkiem natychmiastowym. W tym celu Klient powinien wysłać poprzez pocztę elektroniczną na adres: biuro@meble-tkaniny.pl wiadomości o usunięcie konta oraz jeżeli dokonał subskrypcji newslettera o jej zaprzestanie. Rozwiązanie przez Klienta umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną nie ma wpływu na ważność umowy kupna Towarów za pośrednictwem Sklepu. Sprzedawca informuje, że niedopuszczalne jest zamieszczanie przez Klientów za pośrednictwem Sklepu treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich. Podejmowanie przez Klientów czynności, które mogłyby destabilizować, zakłócać działanie Sklepu, utrudniać dostęp do Sklepu Sprzedawcy lub innym Klientom. W przypadku naruszenia przez Klienta przepisów prawa, postanowień niniejszego Regulamin lub zasad Polityki Prywatności, a także w przypadku postępowania przez Klienta w sposób utrudniający pracę Sklepu lub będącym uciążliwym dla innych Klientów, Sprzedawca ma prawo pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu, jak i ograniczyć mu dostęp do niektórych funkcji Sklepu. Sprzedawca informuje, że Sklep wykorzystuje pliki cookie’s w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze Sklepu przez Klientów, a tym aby umożliwić zapamiętanie danych logowania, utrzymywać rozpoczęte sesje, a także w celu tworzenia statystyk oglądalności materiałów zamieszczonych w Sklepie. Wszelkie reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną oraz funkcjonowania Sklepu, a także zgłoszenia dotyczące naruszeń Regulaminu należy zgłaszać na adres poczty elektronicznej: biuro@meble-tkaniny.pl lub listownie na adres: "MEBLE-TKANINY": ul. Budka 1, 63-604 Baranów. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni, a odpowiedzi zostaną przesłane na adres wskazany przez Zgłaszającego. Jeżeli dane dotyczące reklamacji nie będą kompletne, Sprzedawca zwróci się do Klienta o uzupełnienie informacji danej reklamacji we wskazanym zakresie. Sprzedawca w miarę możliwości zapewnia ochronę przesyłanych treści cyfrowych i danych poprzez stosowanie środków technicznych i specjalnego oprogramowania w celu ich zabezpieczenia przed ich pozyskaniem przez osoby nieupoważnione (np. szyfrowanie SSL, oprogramowanie antywirusowe, hasła dostępu). Jednakże Sprzedawca informuje, że korzystanie z sieci internetowej i usług świadczonych drogą elektroniczną niesie zagrożenie przedostania się do systemu i urządzenia Klienta szkodliwego oprogramowania lub nieupoważnionego dostępu do danych Klienta przez osoby trzecie. Klient jest zobowiązany chronić swoje dane (login i hasło dostępu) do konta w Sklepie oraz nie udostępniać ich osobom postronnym oraz stosować odpowiednie zabezpieczenie systemowe (np. oprogramowanie antywirusowe) w celu zminimalizowania zagrożeń związany pozyskaniem danych przez osoby nieupoważnione. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w działaniu Sklepu spowodowane działaniem siły wyższej, awarii łączy lub sprzętu nie będącego własnością Sprzedawcy, a także wywołane niedozwoloną ingerencją Klientów. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za czasowy brak możliwości korzystania przez Klienta ze Sklepu spowodowany prowadzonymi pracami konserwacyjnymi, wprowadzaniem ulepszeń lub zmian na stronie Sklepu. Sprzedawca w miarę możliwości będzie informował o planowanych przerwach technicznych i czasie ich trwania poprzez odpowiednie komunikaty.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE